Deel dit artikel
-

Mollie en Klarna managers lanceren AI-aangedreven ‘koop nu, betaal later’-oplossing

Drie voormalige managers van betaaldiensten Mollie en Klarna hebben Biller gelanceerd, een AI-aangedreven ‘koop nu, betaal later’-product voor online B2B-aankopen.

Met Biller kunnen bedrijven volgens de oprichters snel en veilig online ‘op factuur’ een aankoop doen bij andere bedrijven. Het is een B2B-betaaloplossing die ondernemingen helpt om risico’s te jjjde cashflow te optimaliseren en de behoeften en verwachtingen van kopers te overtreffen.

Het Biller-team bouwt hun bedrijf samen met Slimmer AI, een Europese AI B2B venture-studio die onlangs de startup Sentinels heeft afgesplitst.

Volgens Derek Vreeburg, medeoprichter en CEO van Biller, heeft de afgelopen jaren op het gebied van B2B-betalingsoplossingen weinig innovatie plaatsgevonden. Traditionele oplossingen voorzien niet in een intuïtieve betalingsservice die voldoet aan hedendaagse standaarden en flexibiliteit met betrekking tot betalen op factuur ontbreekt. ‘Gecombineerd met de AI/ML-expertise van Slimmer AI zijn we ervan overtuigd dat we de status-quo kunnen uitdagen.’

In Europa bedroeg het online B2B-handelsvolume 710 miljard euro in 2020.

Het zogeheten founding team van Biller, bestaande uit Derek Vreeburg, Uwe van Rensburg en Mick Gromotka, brengt meer dan 30 jaar ervaring in de e-commerce en betalingssector samen. De oprichters hebben gewerkt bij bedrijven als Klarna, Mollie, Yolt en Rocket Internet. Ga voor meer informatie naar Biller.ai.

Deel dit bericht

2 Reacties

Stef Bouwhuis - Intellicom BV

Wat ik niet begrijp wat hier zo speciaal aan is.

Op de website zie ik dat je nu kan instellen dat je bijvoorbeeld wil betalen na 30 dagen of na 60 dagen, maar dat is toch een verslechtering van de huidige marktsituatie? De koper dicteert hier weer. Maar de verkoper zou moeten dicteren.

Afterpay is wat anders, daar wordt het geld voldaan als je het product in goede staat hebt ontvangen. Dat is wel een goed oplossing voor een probleem.

Langzamerhand is iedereen in het bedrijfsleven aan het wennen aan ‘boter bij de vis’ op internet, kortom direct betalen. Dat haal je nu met biller.ai weer weg. Waarom?

Als je er op staat dat je crediteuren binnen 14 dagen betalen of je incasseert na 14 dagen, dan zou je als bedrijf voldoende middelen moeten hebben om direct te betalen. Is dat niet zo? dan is er iets mis in de bedrijfsstructuur van de koper of de verkoper.

Waarom zou in deze tijd de verkoper geld moeten voorschieten totdat de koper wenst te betalen. Alleen de grote concerns financieren nog steeds via uitgestelde betaling aan hun leveranciers. Daar moet een einde aan komen. Verkopers zijn de bank niet!

Dave

Helemaal eens met Stef. In 2016 kreeg ik nog 1x per week in één van onze B2B shops de vraag ‘kunnen we ook op factuur betalen?’. Inmiddels komt die vraag nog maar 1x per kwartaal oid voor. Bij bedragen onder de €1.000 altijd vooraf betalen. En als dat een probleem is, dan kijkt de klant maar mooi een deurtje verder!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond