Deel dit artikel
-

45 procent meer bezoekers voor NU.nl vanuit Facebook

NU.nl ontving in de eerste helft van 2018 45 procent meer bezoekers van Facebook dan in dezelfde periode in het jaar ervoor. Dat vertelt chef social en video Colin van Hoek bij journalistensite Villamedia.

Bij het AD daalde het verkeer via Facebook juist met 20 procent. ‘We hebben veel geëxperimenteerd’, aldus Van Hoek. ‘Voor die tijd deden we Facebook er alleen een beetje bij. Maar sinds 2017 zitten we er echt fulltime bovenop.’

In 2016 kondigde Facebook een wijziging in zijn algoritme aan, die ervoor moest zorgen dat berichten van familie en vrienden meer voorrang kregen op berichten van bedrijven. Nieuwssites merkten dat meteen aan het dalende bezoekersverkeer vanuit Facebook.

Het plaatsen van een bericht ieder kwartier werkt het beste voor NU.nl.

Van het totale verkeer is overigens slechts drie tot vier procent afkomstig van Facebook. Van Hoek: ‘Sociale media is voor ons meer een uithangbord. Wanneer mensen ons merk daar onder ogen krijgen, worden ze eraan herinnerd dat we bestaan.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond