Deel dit artikel
-

Marco Aarnink (Drukwerkdeal) wint LOEY Award 2014

Marco Aarnink van Drukwerkdeal.nl is uitgeroepen tot winnaar van de LOEY Award 2014. De prijs voor beste online ondernemer van Nederland werd woensdagavond uitgereikt. Vijf startende online ondernemers wonnen daarnaast een LOEY Starters Award.

Marco Aarnink van Drukwerkdeal.nl heeft de LOEY Award 2014 gewonnen. Juryvoorzitter Daniel Ropers maakte dit woensdagavond bekend in De Hallen Studio’s in Amsterdam in het bijzijn van tweehonderd top online ondernemers van Nederland. Daarnaast wonnen vijf startende online ondernemers een LOEY Starters Award.

De LOEY Awards zijn de onafhankelijke prijzen voor de beste ondernemers in de Nederlandse online industrie die dit jaar voor de vijfde keer worden uitgereikt. Ondernemers uit de industrie konden vakgenoten nomineren voor de prijs. Een jury, bestaande uit juryvoorzitter Daniel Ropers (bol.com), Bernhard van Oranje (Levi9), Corinne Vigreux (TomTom), Joost Romeijn (Sundio Group) en Rogier Thewessen (StudentenWerk, winnaar LOEY Award 2013), heeft de uiteindelijke winnaar op basis van groei, innovatie en inspiratie geselecteerd.

“Nederland heeft veel innovatieve, veelbelovende, online ondernemers. De innovatieve kracht vanuit de online industrie is gigantisch en het belang van online ondernemerschap voor de Nederlandse economie is evident. We zijn dan ook erg trots dat Marco Aarnink de winnaar van dit jaar is en een jaar lang een vertegenwoordiger is voor de Nederlandse online industrie. De LOEY Awards biedt een platform voor online ondernemers rond groei, innovatie en inspiratie. Met de LOEY Awards hopen we op deze manier anderen aan te moedigen een eigen online onderneming te starten of in de industrie te gaan werken”, aldus Patrick Kerssemakers, CEO van FonQ en voorzitter van de LOEY Awards.

Jurylid Daniel Ropers over de jongste winnaar uit de geschiedenis van de LOEY Award: “Marco is in staat geweest om met goed ondernemerschap een ouderwetse business, weer leven in te blazen. Door het internet te gebruiken als verkoopkanaal, wist hij op grote schaal orders binnen te halen. Marco heeft enorm veel ideeën in z’n hoofd en is voortdurend op zoek naar traditionele markten waar hij ‘ontwrichtend’ kan zijn. Marco is energiek, heeft passie voor zijn werk en een gevoel voor humor. Hij is een echt voorbeeld voor goed online ondernemerschap in Nederland.”

Aarnink begon in 2005 met Drukwerkdeal.nl nadat hij als gordijnenverkoper werkte op de markt. Aarnink ontdekte een efficiënte manier om groot formaat drukwerk te leveren en zette vanaf het begin online in om zijn business te laten groeien. Inmiddels is Drukwerkdeal.nl een van de grootste webwinkels op het gebied van drukwerk en promotionele artikelen voor de b2b-markt in de Benelux.

Naast de winnaar van de LOEY Award, zijn dit jaar vijf startende online ondernemers in vijf categorieën beloond met een LOEY Starters Award. Meer dan veertienhonderd keer is er door het Nederlandse publiek gestemd op de vijftien finalisten. Vijf ondernemers kregen de beste en meeste beoordelingen en mochten hun prijs in ontvangst nemen:

E-commerce: Marten Blankesteijn (Blendle)
Tech: Lars van Wieren (Starred)
Marketing & Media: Fabian Dudek (Nestpick)
Education: Zoran Kovacevic (Studygrasp)
E-health: Martine Rooth (Fysiovoorjou.nl)

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Proficiat Marco en de andere winnaars. Er zijn vele awards te winnen en het leeuwendeel van de (online) ondernemers laat die aan zich voorbij gaan. Je moet vaak inschrijven of “met de billen bloot gaan” om meet te kunnen dingen. Dat kost tijd en energie en dat hebben de meeste ondernemers er niet voor over. Toch is het goed dat sommige ondernemers terecht in het bloemetje worden gezet. Goed voor de branche, goed voor het kweken van de ondernemersgeest in Nederland. Dus nogmaals proficiat en merci aan al die ondernemers die de moeite nemen om mee te doen of anderen nomineren zoals bij de Loey Awards.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond