Deel dit artikel
-

‘5 miljoen internetklanten volgende maand contractvrij’

Ruim 5 miljoen klanten bij internetaanbieders zijn vanaf volgende maand contractvrij vanwege prijsverhogingen. Zij mogen hun abonnement dan opzeggen. Juni wordt het grote overstapmoment, zoals december dat was voor zorgverzekeringen, voorspelt Breedbandwinkel.

Vorig jaar zag vergelijker Breedbandwinkel.nl in mei en juni ook een forse toename in het aantal overstappers, maar nu lijkt alles tegelijk te komen. Grote aanbieders KPN, Telfort, XS4ALL, Online en Ziggo voeren allemaal prijsverhoging door.

Klanten met een Ziggo Start pakket met een snelheid van 40Mb krijgen te maken met de gerinste prijsverhoging. De tarieven gaan met maximaal 1,55 euro per maand omhoog. Bij XS4ALL kan de verhoging oplopen naar 5 euro per maand. Bij Telfort klanten met een ADSL of VDSL abonnement besteld vóór 1 oktober 2016 gaan de abonnementstarieven met 1 of 2 euro per maand omhoog

Wanneer klanten overstappen naar een andere aanbieder wordt normaal gesproken gebruikgemaakt van de overstapservice. Dan zegt de nieuwe aanbieder het oude abonnement voor de klant op wanneer het nieuwe abonnement wordt geactiveerd.

Bij klanten die nu contractvrij zijn blijkt dit in de praktijk echter administratieve problemen op te leveren. Zij worden geconfronteerd met een afkoopsom voor de rest van het contract. Breedbandwinkel.nl adviseert deze klanten dan ook het oude abonnement zelf op te zeggen om administratieve rompslomp te voorkomen.

Deel dit bericht

15 Reacties

Danny

De tarieven van Ziggo gaan met maximaal 1,55 euro per maand omhoog?

Mijn tarief gaat vanaf 1 juli 2017 met maar liefst 2,55 euro omhoog. Met dit als rede:

De kosten om ons netwerk stabiel en veilig te houden, stijgen. Net als de kosten voor series, films en sport op tv. We investeren steeds in een toekomstvast netwerk. Daarom passen we onze prijzen aan.

Margien Scheffer

Ik vind die verhoging bij de KPN erg hoog.
Ik ben alleen waarom wordt daar geen rekening mee gehouden.
Een gezin gebruikt toch veel meer WiFi dan een alleenstaande!!!

Anne-Geert van Helden

Ik blijf bij Ziggo die bevalt mij goed nooit problemen met ze gehad. Ben geen iemand die steeds overstapt. Ik ben bij ziggo voorheen @home sinds 2005. Wat ik nu heb is het ok en weet ik zelf wat ik elke maand kan doen en niet kan doen.

Lammersma H

Wij, gebruikers van alles in 1 pakket worden de melodietjes van de providers.

Burger uit limburg

zeg alles op dat verhoging mee maakt wat is er niet duurder geworden en dan voor de mensen die weinig tot niks te besteden hebben gooien we nog een beetje erboven op maar goed voor mij is dit een onbelangrijk zooitje

Erwin Boogert

#leestekenftw

klaas

Bij Online wordt het duurder maar de ‘snelheid’ blijft om te janken en geplande netwerk-updates zijn ineens verdwenen. Wat een rotzooi!

H. Vos

Ik vind dat Ziggo wel erg vaak van prijs veranderd. En wat ik nog veel gekker vind is de samenwerkings actie Ziggo met Vodafone. Als je een ziggo 3 in 1 met kabel tv hebt dan heb je niets aan de actie, ook niet bij Vodafone. Ik denk dat ik ze allebei maar weg doe.

Dirk

Haha, heel armoe-Nederland kan weer even janken. Die €2 is natuurlijk ook wel een slok op een borrel (lees: aanslag op je uitkering) :’-)

Paul

Wat een flauwe kul bij Ziggo. Prijsverhoging ivm. sport. Dat was toch gratis?

Daniel d

Kreeg bericht 2″50 ernaar meer betalen alleen je krijgt nooit ergens ook meer er voor terug lijkt wel werk steeds meer doen voor minder

Ton

Als je Ziggo hebt als provider, bel eens naar hun klantenservice!
Wees vriendelijk, dan bieden ze per 1 juli een jaarcontract aan, met het eerste half jaar een aanzienlijke korting, om te voorkomen dat je naar een andere provider overstapt

Wim J.

Ik ben vanaf Ziggo als Casema hier de kabel legde al klant. Ik ben wat internet betrof, wel even overstapt naar kpn/hetnet met ADSL. Toen ik na drie maanden verhuisde, netjes doorgegeven aan hetnet. Bleek dat niet aan kpn doorgegeven te zijn. Duurde het minimaal nog eens drie maanden. Weer teruggegaan naar Casema, even een probleempje gehad met de snelheid. Maar na een aantal misvattingen, een e-mail met zeer groot HELP erin. Werd ik door de helpdesk gebeld, met de melding dat hij niet eerder ophing voor het opgelost was. Bleek dat mij oude gegevens, diep in de automatisering fout ging heeft ruim twee uur geduurd. Maar het was opgelost. En ja alles wordt wat duurder, en die 5 cent per dag. Ach ik kom er wel overheen.

Black cleopatra

Ach,Nederland is weer massaal aan het klagen. Je hoort nooit iets als de prijzen van rookwaren omhoog vliegen. Alles wordt toch duurder? Noem mij eens iets dat goedkoper wordt. Zeurpietjes. Lol 😆

Gradus donderwinkel

Ik ben al jaren bij Telfort nooit klachten gehad goed internet en word altijd goed geholpen en snel word alles op gelost .

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond