Deel dit artikel
-

50.000ste ondernemer sluit zich als verkooppartner aan bij platform bol.com

Bol.com heeft haar 50.000e verkooppartner verwelkomd en meldt dat alvast een week voor de publicatie van de halfjaarcijfers van moeder Ahold Delhaize.

In drie jaar tijd is het aantal verkooppartners van bol.com bijna verdubbeld. In het eerste kwartaal van 2022 verliep 60 procent van de omzet via een verkooppartner.

In 2020 heeft bol.com platform de grootste groei doorgemaakt, toen hebben zich meer dan 10.000 verkooppartners zich aangesloten bij het platform. Gedurende de lockdowns in de coronaperiode hebben veel ondernemers een extra verkoopkanaal gevonden bij bol.com. Met als resultaat dat het assortiment voor klanten met 12 miljoen artikelen werd uitgebreid.

Klanten hebben inmiddels de keuze uit 41 miljoen artikelen in tientallen productcategorieën.

De allereerste verkoper op het platform Ardi Seij, oprichter van de tweedehands boekenwinkel Boek2, maakt nog steeds gebruik van het platform.

De belangrijkste mijlpalen in de transformatie van bol.com als winkel naar platform 

2011 – Bol.com opent haar deuren voor een groep Nederlandse verkooppartners om hun artikelen via het platform te verkopen, dit is het startpunt van bol.com als platform. Bol.com is de eerste winkel in Nederland die een dergelijke verkoopconstructie aanbiedt.
2014 – Bol.com breidt als platform uit en verwelkomt haar eerste Belgische verkooppartners.
2014 – Verkooppartners realiseren met hun verkopen via bol.com in 12 maanden tijd een omzet van 100 miljoen euro.
2015 – Bol.com introduceert ‘Logistiek via bol.com’. Met deze nieuwe service kunnen verkooppartners de logistiek van hun bol.com bestellingen uitbesteden aan het platform – van voorraadopslag en verzending tot aan klantvragen en retouren. Dit maakt verkopen via het platform voor verkooppartners makkelijker, efficiënter en daarmee duurzamer.
2021 – Bol.com introduceert ‘Verzenden via bol.com’. Met deze nieuwe service kunnen verkooppartners de verzending van hun bol.com bestellingen uitbesteden aan het platform tegen aantrekkelijke bezorgafspraken en verzendtarieven.
2022 – Bol.com draagt als eerste e-commercebedrijf in Nederland en België het Climate Neutral Certification-keurmerk. Dit houdt in dat bol.com zoveel mogelijk CO2-uitstoot reduceert en wat overblijft compenseert volgens de criteria van CNG. Voor de 49.000 verkooppartners die via het platform verkopen is de operationele uitstoot berekend, die bol.com ook compenseert.
2022 – Bol.com opent de uitbreiding van het fulfilment center in Waalwijk om onder meer het groeiende aantal verkooppartners van logistieke diensten te kunnen voorzien. Hiermee is het totale grondoppervlak van het fulfilment center verdubbeld naar 100.000 m².
2022 – Bol.com stelt duurzamere verpakkingen beschikbaar aan verkooppartners.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond