Deel dit artikel
-

56 procent internetters weert pop-up

Van de Nederlandse internetters heeft 56 procent software geïnstalleerd om pop-ups te weren, het gaat in totaal om 5 miljoen internetters. Een half jaar geleden lag dit aandeel nog op 49 procent. Met name de service pack 2 van Microsoft schroefde het aandeel pop-up killers op.

Blauw Research deed onderzoek naar de pop-up killers, het ondervroeg daarvoor in april duizend internetgebruikers die volgens het onderzoeksbureau respresentatief zijn voor de gehele internetpopulatie.

Van de 44 procent van de internetters die nog geen pop-up killer heeft geïnstalleerd blijkt 59 procent dit wel te overwegen, aldus Blauw. Met name onder breedband internetters is de software populair, tweederde van hen maakt er gebruik van. De meeste internetters gebruiken de pop-up killer die is aangereikt met de service-pack 2 van Microsoft. De pop-up killer in de Google-toolbar wordt door 10 procent van de Nederlandse internetgebruikers ingezet.

Internetters klagen al langer over de irritatie die pop-up reclame oproept, reden voor partijen op de markt voor online reclame om de reclame-vorm in de ban te doen. Advertentiebureau WebAds deed het vorig jaar, evenals MSN. Toch zorgde de pop-up vorig jaar nog voor een omzet van bruto 6,6 miljoen euro op de Nederlandse markt voor online reclame.

Deel dit bericht

2 Reacties

Egor Kloos

Opgeruimd staat netjes. Maar, het blijft lastig hoe eindgebruikers aangeleverde content omzeilen of soms zelfs naar hun hand zetten. Wellicht is dit een van de redenen waarom RSS zo populair is.

radja

gelukkig kan de eindgebruiker het web gebruiken zoals het bedoeld is: het is altijd de bedoeling geweest dat de eindgebruiker het uiterlijk kiest, en wat hij wel of niet wil zien. dat is niet lastig, dat is normaal.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond