Klantenbestand Videoland met 200 procent gegroeid
Het klantenbestand van online videodienst Videoland is in het eerste jaar als abonnementsdienst gegroeid met meer dan 200 procent. Dat zegt eigenaar RTL, zonder concrete aantallen te noemen.
Het succes van eigen serie Zwarte Tulp heeft hiertoe zeker bijgedragen, aldus RTL.
70 procent van de gekeken content in 2015 waren series tegenover 30 procent films. Hiervan werd 47 procent gekeken via mobiel (smartphone/tablet), 29 procent via smart TV en 27 procent via web. Op het grote scherm kijken via Google Chromecast of Apple TV wordt hierin niet meegerekend.
Steeds meer abonnees keken zo snel mogelijk een heel seizoen af (bingewatchen). De hitseries ‘Zwarte Tulp’ en ‘Divorce’ werden gemiddeld in slechts enkele dagen ‘gebingewatched’ in 2015.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
J. Graveland
Videoland krijgt de ‘abonnees’ van de internetproviders die deze dienst opdringen aan hun klanten (ten minste KPN, XS4All).
Mocht er door de providers één concurrent worden toegelaten met een enigszins fatsoenlijke prijs, navigatie, filmaanbod, ranking en usability, dan zal het aandeel ‘abonnees’ instant tot nul gereduceerd worden, zo slecht is het op al deze aspecten.
Videoland die prat gaat op aantallen abonnees, is als Stalin die prat gaat op zijn democratisch verkregen stemmen.