Deel dit artikel
-

150.000 euro groeigeld voor sociale klantenservicetool

Het Nederlandse Watermelon heeft een investering binnengehaald van 150.000 euro. De startup biedt een klantenservicetool aan, waarmee bedrijven makkelijk met klanten kunnen WhatsAppen.  

Met de tool kunnen medewerkers van een bedrijf met klanten communiceren via WhatsApp. De software van Watermelon wordt nu al door meer dan 450 bedrijven gebruikt, waaronder de Belastingdienst, Dura Vermeer en Modemusthaves.

Met de investering willen de drie jonge ondernemers achter de startup, Alexander Wijninga (21), Daan Gönning (21) en Charl Haas (22), de software doorontwikkelen tot een social messaging-platform voor bedrijven. Dat wil zeggen dat men via één systeem berichten an sturen naar verschillende messenger-apps. Niet alleen via WhatsApp, maar ook Facebook Messenger, Google Hangouts en Telegram.

Watermelon is op dit moment in meer dan tien landen actief. Zo heeft het bedrijf klanten in heel West-Europa en een deel van Zuid-Amerika.

Deel dit bericht

1 Reactie

Tim

Ben benieuwd wat het risico is dat deze tools in één keer onbruikbaar worden. De makers van libraries die het mogelijk maken om WhatsApp te ontsluiten worden door WhatsApp actief benaderd om er mee te stoppen. Logisch, aangezien dit waarschijnlijk een nieuw verdienmodel wordt voor de berichtendienst. 3rd party partijen zoals Watermelon zullen in de toekomst of hun activiteiten moeten staken of een licentie betalen aan WhatsApp. Ik vraag me af hoe Watermelon (en gelijke partijen) hier naar kijken en hoe zij dit risico richting investeerders communiceren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond