Deel dit artikel
-

Emerce eRetail over meest succesvolle (online) retailformules

Vorig jaar viel schoenenreus Macintosh. De malaise van de traditionele schoenenretail leek daarmee een feit. Of toch niet? Want de stofwolken waren nog niet opgetrokken of vanHaren meldde zijn ‘succesvolste jaar ooit’.  Krein Bons leidt al 18 jaar één van Nederlands meest succesvolle retailformules en komende donderdag vertelt hij op Emerce eRetail wat het geheim is.

Bons wordt geïnterviewd samen met Rens van de Schoot, die de doorstart van Miss Etam begeleidt, en Marco du Pré, CEO van Garcia Jeans. Het drietal zal het hebben over de ideale (online) merkstrategie.

Nu veel data transparant zijn – denk aan prijs – is het heel belangrijk om je als merk te profileren. Waarom zou ik nog iets bij jou kopen, als ik het ergens anders goedkoper krijg? Waarom zou ik mij als consument willen verbinden aan jouw product of concept? Wat is de merkbelofte en hoe profileer je je daarmee?

Via client profiling kun je veel sneller relevante aanbiedingen doen aan de consument. Dan gaat het over de kracht van het merk. Vertrouw ik deze aanbieder, hoe staat deze bekend, wil ik mij er mee associëren?

Emerce eRetail begint donderdag met een Engelstalige spreker. Nick Landsey was betrokken bij de start van e-commerce van supermarkt Tesco in 1995. Daar leidde hij onder meer de Tesco Labs, die zelfs een Tesco API (programmeeromgeving) lanceerde. Inmiddels staat Lansley aan het hoofd van zijn eigen Consultancy Innovation Lab.

Er zijn meer bevlogen ondernemers die het podium van ’t Spant betreden: Harmen van der Meulen is in 1999 op 19-jarige leeftijd gestart met de online fietsenwinkel van Nederland: Futurumshop.nl. Die legt zich nu toe op een omnichannel strategie binnen de Benelux. Geen standaard winkels, maar clubhuizen met bardiensten gedraaid door Futurumshop: voor en door wielerliefhebbers en fans.

Patrick Kerssemakers, CEO en oprichter van fonQ, het eigentijdse webwarenhuis met meer dan 40.000 kleurrijke en bijzondere producten die het leven net een beetje leuker maken, wordt aan de tand gevoeld door online marketeer Martin van Kranenburg.

Bob Nijk bouwde Bobshop.nl uit het niets op en realiseerde binnen 7 jaar een omzet van circa 25 miljoen. Nu mag hij neckermann.com naar grote hoogte tillen. En dan bij voorkeur met lead marketing.

Casper Mooyman is senior digital development manager bij pizzabezorger Domino’s en verantwoordelijk voor zowel e-commerce als digitale innovaties voor Nederland en België.  Tijdens de sessie zal Casper ingaan op de sterk digitaal geïntegreerde customer journey binnen het bedrijf.

Jorij Abraham (Thuiswinkel.org) licht het onderzoeksprogramma ShoppingTomorrow toe. Ruim 1000 retailers kijken gezamenlijk continue naar de ontwikkelingen op het gebied van consumentengedrag, technologie en de markt en vertalen deze naar concrete acties. Wat zijn de lessons learned van het afgelopen jaar op het gebied van digital transformation, direct marketing, performance advertising, user experience, supply chain, the digital store?

Mis vooral niet de presentatie van Roland Tabor, partner bij het Data & Analytics bureau MIcompany en gespecialiseerd in Retail en e-commerce. Roland (ex Ahold, Action en V&D) vertelt wat traditionele retailers allemaal met hun Big Data kunnen doen. Het moederbedrijf Dirk van den Broek en Dekamarkt heeft recentelijk een driejarig contract getekend met MIcompany.

Emerce eRetail wordt komende donderdag gehouden in ’t Spant in Bussum. Kaarten zijn hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond