70 Nederlandse start- en scale-ups naar techbeurs CES 2024

Nederland neemt voor de achtste keer deel aan CES in Las Vegas, aanstaande januari, met 70 startups. De startups presenteren zichzelf tijdens CES Unveiled op 12 oktober in Zaandam.
De Consumer Electronics Show (CES), de grootste mondiale techbeurs van 9 tot en met 12 januari 2024 in het Amerikaanse Las Vegas, draait steeds minder om spannende gadgets maar juist meer om innovatieve technologische oplossingen. Bijvoorbeeld voor maatschappelijke en economische uitdagingen op het gebied van energie, digitalisering zoals fotonica, circulaire grondstoffen en gezondheidszorg.
Dit jaar gaan zeventig Nederlandse startups naar de CES om zich te presenteren aan potentiële klanten en investeerders. Zij zijn ook bij het officiële pre-event CES Unveiled op donderdag 12 oktober in Zaandam.
De deelnemende Nederlandse startups volgen de komende maanden een trainingsprogramma aangeboden door de ministeries van Economische Zaken en Klimaat (EZK), Buitenlandse Zaken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Hiermee kunnen zij zichzelf zo goed mogelijk presenteren aan een wereldwijd netwerk van potentiële klanten, investeerders en journalisten op CES in de Verenigde Staten.
Dit jaar werkt CES Unveiled Amsterdam samen met World Summit AI om de positie van de regio als wereldwijde technologie hub te versterken. Op het evenement in Zaandam staan sprekers zoals Gary Shapiro, president Consumer Tech Association, Michiel Scheffer, president European Innovation Council en Constantijn van Oranje, special envoy Techleap.nl. De volledige lijst met deelnemende Nederlandse bedrijven is hier te bekijken.
Een voorbeeld is CES 2017-deelnemer Sendcloud, een verzenddienst voor webwinkels die het hele verzendproces optimaliseert en opschaalt. Het Nederlandse bedrijf is nu wereldwijd actief en heeft inmiddels een geschatte bedrijfswaardering van 750 miljoen dollar.
Th3rd, dat 3D-printen als dienst aanbiedt om producten op grote schaal te digitaliseren, nam deel aan CES in 2019. Zij hebben grote internationale klanten kunnen werven zoals Vans en Adidas en zijn eerder dit jaar overgenomen door SNAP.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond