Deel dit artikel
-

9,9 miljoen sms-tickets aangevraagd voor De Lijn

In 2014 hebben de reizigers van De Lijn in België bijna 10 miljoen sms-tickets aangevraagd. Dat is 22 procent of 1,8 miljoen stuks meer dan in 2013 en 77 procent meer dan in 2012.

Ook het aantal gebruikers van een sms-ticket is sterk gestegen. In 2014 is vanaf 818.000 unieke GSM-nummers een sms-ticket aangevraagd, 17 procent of 120.000 GSM-nummers meer dan een jaar eerder.

Door het SMS-ticket hebben reizigers geen gepast geld meer nodig. Daarnaast is het ongeveer een kwart goedkoper dan een kaartje bij de chauffeur. Sinds de lancering in 2007 zijn al 28 miljoen sms-tickets verkocht.

Deel dit bericht

1 Reactie

JosS

Dat hadden er veel meer kunnen zijn! Als de lijn rekening zou houden met de vele toeristen zodat die met hun mobiel kunnen afrekenen. Zelfs de in België wonende Nederlanders met een NL mobiel abonnement kunnen niet afrekenen. De lijn werkt alleen met een Belgische provider dat is toch jammer gezien de Toeristische steden België.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond