Deel dit artikel
-

Aantal abonnees muziekdiensten sterk gestegen

Het aantal abonnementen op online muziekdiensten is in het eerste kwartaal flink gestegen, zo blijkt uit onderzoek van Counterpoint.

Het aantal abonnementen bereikte een totaal van 394 miljoen, mede doordat mensen vanwege COVID-19 thuis zaten.

Spotify blijft met 30 procent marktleider qua omzet. Een op de drie luisteraars heeft een betaald abonnement bij Spotify.

Apple Music (25 procent omzetaandeel en 21 procent abonnementsaandeel) staat op nummer twee, terwijl Amazon Music de derde plaats bekleedt. YouTube Music heeft een marktaandeel van 9 procent en het Amerikaanse Pandora 5 procent. De categorie overigen is 19 procent.

Gebruikers gaan naar vrij makkelijk over van gratis naar betaald abonnement, al biedt niet elke dienst die mogelijkheid.

De groei van Spotify wordt vooral gerealiseerd in Azië en Latijns-Amerika. In India heeft Spotify de prijs flink verlaagd. Recentelijk is ook Spotify Kids gelanceerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond