Deel dit artikel
-

Aantal banners in Europa met kwart toegenomen

Het aantal banners in Europa is tussen november 2003 en november 2004 toegenomen met 24 procent. Dat blijkt uit nieuwe gegevens van Nielsen/Netratings. Het aantal banners steeg in die periode van ruim 76 duizend naar bijna 95 duizend. Nederland, Zweden en Frankrijk lieten de meeste groei zien.

Het aantal adverteerders in Europa nam in die periode met elf procent toe tot 17,441 adverteerders. Ook het aantal online campagnes nam toe. Met tien procent. Van 33,472 campagnes in 2003 naar 36,824 campagnes in november 2004. Grootste adverteerder in Europa was eBay dat in november 2004 in Duitsland 432 campagnes voerde.

Met name partijen die actief zijn op het gebied van e-commerce, entertainment, reizen en online communities adverteerden veel. Het meest werd geadverteerd in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Qua aantallen banners liet Zweden met 55 procent de grootste groei zien, Frankrijk liet een groei zien van 41 procent en Nederland een groei van 34 procent.

Volgens Nielsen/Netratings wijzen de nieuwe -cijfers erop dat online adverteren nog steeds aan belang wint en dat online adverteren ook steeds belangrijker wordt in de gehele advertentiemix. “Er zijn 163 miljoen internetgebruikers in Europa. De nieuwe cijfers bewijzen dat zij een belangrijke doelgroep zijn voor adverteerders,” aldus Gabrielle Prior, internet-analist van Nielsen//Netratings.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond