Deel dit artikel
-

ABN AMRO investeert in (online) koffieondernemer Wakuli

ABN investeert in Wakuli, een Nederlands bedrijf dat consumenten in Europa via online verkoop een hoge kwaliteit ‘specialty coffee’ biedt. De koffiebonen worden direct ingekocht bij kleinschalige boeren in vijftien verschillende landen en worden duurzaam gebrand.

Door de radicale verkorting van de koffieketen van boer naar consument kan Wakuli de koffie vers aanbieden tegen scherpe prijzen. Tegelijkertijd ontvangen de boeren een aanzienlijk betere prijs.

De markt voor specialty coffee groeit in Europa met 9 procent per jaar ten opzichte van 4 procent groei voor de koffiemarkt als geheel. In de Verenigde Staten groeit de markt voor speciality coffee zelfs met 13 procent en bestaat deze markt al voor mee dan de helft al uit deze hoge kwaliteit koffie.

Naast ABN AMRO SIF hebben ook enkele bestaande aandeelhouders, Rubio Impact Ventures en een aantal angel investors, in deze kapitaalronde een extra investering gedaan. Wakuli wendt de nieuwe kapitaalinjectie aan voor productinnovatie en uitbreiding van haar distributienetwerk in Nederland en andere Europese landen zoals Duitsland en België.

Foto Facebook

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond