ABN AMRO lanceert mobiele AR escaperoom voor IT-werving

ABN AMRO presenteert vanmiddag The Lockdown, naar eigen zeggen ’s werelds eerste escaperoom in augmented reality. Het doel van de app is IT’ers te interesseren in een baan bij de bank.

Begin deze middag lanceert de bank tijdens The Next Web Conference in Amsterdam The Lockdown, een game-app van de hand van CODE D’AZUR.

In de game wordt AR-technologie gebruikt waardoor de ruimte waarin de speler zich bevindt een escaperoom wordt. Het doel is om uit de kamer te ontsnappen door uitdagende puzzels op te lossen. De game is eigenlijk een wervingsmiddel en gaat daarom over zaken als kunstmatige intelligentie, infosecurity, cryptocurrency en blockchain.

In een persbericht zegt Bokhoven, Head of Employer Branding bij ABN AMRO: “De vraag naar digitaal talent is de afgelopen jaren enorm toegenomen. We hebben geïnvesteerd om als bank relevant te zijn voor deze doelgroep. IT-specialisten krijgen hier te maken met inhoudelijke uitdagingen en hebben een grote maatschappelijke impact. Dit zijn allemaal elementen die ook naar voren komen in The Lockdown.”

Gametrailer:

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug