Deel dit artikel
-

ABN: gouden toekomst voor stemgestuurd winkelen

ABN Amro gelooft heilig in stemgestuurd winkelen, dus met behulp van spraakhulpjes als Siri en Alexa. Dat stelt het economisch bureau van de bank in een onderzoek.

Een op de tien mensen is nu al bereid te winkelen met behulp van een zogeheten smart speaker, al is privacy nog een grote zorg. ‘Retailers moeten een hoge prioriteit geven aan privacy en de bewaking van consumentendata, om nog bestaande drempels voor consumenten weg te nemen’.

Voor Nederland is het wachten totdat Apple met de Homepod en Amazon met Echo en Alexa de Nederlandse markt gaan betreden. Zo’n 30 procent van de Nederlandse consumenten verwacht in 2021 regelmatig iets te kopen via een stemgestuurd apparaat. Gemak is het belangrijkste argument om spraakgestuurde apparaten te gebruiken

Ruim 60 procent van de ondervraagde retailers wil de technologie binnen drie jaar aanbieden. Jumbo test op dit moment de mogelijkheden om boodschappen te bestellen met de stem. Albert Heijn heeft Siri reeds aan de Appie-app toegevoegd. Ook Picnic kijkt naar dergelijke mogelijkheden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond