Deel dit artikel
-

ABN zet Mixed Reality in om verzekeringen te verkopen

Op de Beyond Banking Days lanceren ABN AMRO en InSpark vandaag een eerste Serious Mixed Reality Game voor de HoloLens van Microsoft. Daarmee kunnen consumenten ervaren hoe (goed) zij verzekerd zijn.

Deelnemers komen tot inzicht of de verzekeringen die zij hebben afgesloten, goed passen bij de persoonlijke situatie. Zo kun je aangeven of je de televisie wilt verzekeren, een exclusieve Ming-vaas of de auto die voor de deur staat. De serious game simuleert vervolgens enkele rampscenario’s die je door de Mixed Reality zelf ervaart. Naderhand krijg je advies of de verzekeringen die jij hebt gekozen, de juiste zijn. Zo kan de consument snel en eenvoudig de juiste keuze voor verzekeringen maken.

Na deze eerste pilot worden de mogelijkheden om het gebruik van Mixed Reality uit te breiden verder onderzocht.

Volgens Laurens Frijters, Managing Director InSpark, wordt Mixed Reality de komende jaren onderdeel van onze digitale leef- en werkomgeving. ‘Fysiek en virtueel worden één. Of het nu gaat om virtueel adviseren, virtueel ontwerpen of virtueel leren: in elke sector zien we mogelijkheid tot versnelling en verbetering van dienstverlening.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond