Deel dit artikel
-

Accenture Interactive koopt Storm Digital

Accenture Interactive heeft een van Nederlands leidende online marketingbureaus, Storm Digital, overgenomen. Hiermee wil het zijn expertise op het gebied van programmatic diensten verbeteren.

De partijen maakten de overname vanochtend bekend. Financiële details zijn daarbij niet vrijgegeven.
in
“De enorme drive en expertise van het Storm team vullen ons goed aan en versterken onze aanwezigheid als de experience agency in Nederland. Samen kunnen we onze klanten een hoger niveau datagedreven media-ervaringen bieden”, zegt Ron Vrijmoet (foto), Managing Director van Accenture Interactive in Nederland.

Tegen Emerce zegt hij: “In de afgelopen twee jaar hebben we hier een new breed agency neergezet dat een aantal disciplines combineert. De branding unit schalen we organisch op, met Storm Digital breiden we uit naar data, digital marketing en media. We willen een nieuwe manier van marketing en communicatie faciliteren aan klanten.”

Een jaar geleden begon Accenture Interactive met een marktscan en daarbij, in de woorden van de directeur, bleef de naam van het Groningse bedrijf de kop opsteken.”

Directeur Viktor van der Wijk van Storm Digital: “In het najaar bespraken we ons volgende duizenddagenplan en besloten, in het Student Hotel te Groningen, in te gaan op avances van derde partijen vanwege onze groeiambities.”

“Deze transactie is in hoge mate complementair en heel laag in complexiteit. Dit is een gamechanging overname.”

Accenture Interactive, de digitale tak van het adviesbureau, is sinds 2016 een actieve speler op de Nederlandse online markt. Toen kocht het de mobiele specialist Mobgen, opgericht door Vrijmoet.

Begin dit jaar werden Gijs de Bruijn, Martijn van Marle en Peter van Rij aangesteld om de creatieve tak op te tuigen en uit te breiden. Met de overname van Storm Digital koopt Accenture er een specialist bij rondom dataverzameling, audience analytics, search-, social- en programmatic advertising, mediaplanning en -inkoop en contentcreatie.

Storm Digital werkt voor klanten als ABN AMRO, Exact, KLM, Rituals en Transavia. Het bedrijf werd in 2006 opgericht door Haico Pols en Sander Prinsen aan de Grote Markt in Groningen. Er werkt nu negentig man verspreid over de vestigingen in Amsterdam en Groningen.

De Amerikaanse koper boekte in het eerste kwartaal van 2019 een omzet van tien miljard dollar. Daarvan wordt 3,7 miljard (+4%) in Europa gerealiseerd. Zestig procent van de concernomzet komt uit ‘nieuwe’ activiteiten zoals digital, cloud en security. Interactive realiseerde in 2018 een omzet van 6,5 miljard dollar.

Per 1 mei betrekt Accenture Interactive een nieuw kantoor aan de Marnixstraat in Amsterdam. De teams van Mobgen en Storm Digital zullen daar ook onderdak krijgen, alhoewel ze wel onder eigen merknaam blijven opereren. Vrijmoet geeft daar leiding aan vierhonderd man.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond