Deel dit artikel
-

Accenture koopt campagnespecialist Adaptly

Accenture Interactive doet met de aankoop van Adaptly uit Amerika zijn volgende overname in het digitale domein. Dit keer eigent het zich een specialist toe op het gebied van datagedreven online reclamecampagnes.

Het is niet bekend hoeveel geld met de transactie is gemoeid. Adaptly haalde in de afgelopen jaren dertien miljoen dollar op bij durfinvesteerders. Naast vijf kantoren in de VS heeft het ook een Europees filiaal in Londen.

De marketingtak van Accenture kocht in 2016 de Nederlandse mobiele specialist MOBGEN en in Engeland het creatieve bureau Karmarama. Sindsdien deed het nog enkele overnames op het gebied van creatie en reclame. In het voorjaar van 2018 werd het actief met programmatic advertising.

Adaptly ging in op Accentures avances omdat het daarmee zijn werkterrein internationaal kan oprekken.

Het dienstenpallet van Accenture kan zich steeds meer meten met dat van netwerkgroepen als WPP.

Foto: Franz Conde (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond