Deel dit artikel
-

Accenture koopt MOBGEN

Accenture neemt de Amsterdamse end-to-end mobiele specialist MOBGEN over om zijn digitale expertise op het mobiele front te versterken.

Onder de vleugels van het nieuwe moederbedrijf moet MOBGEN een vanuit Europa werkende internationale mobiele specialist worden. Het bedrijf, in 2010 opgericht door Ron Vrijmoet (foto), kan meeliften op de klantportfolio van Accenture, dat zich veelal in internatinale corporate sferen beweegt.

Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden de partijen voor zich. Financiële details over de eigen activiteiten heeft MOBGEN nooit gedeeld.

Chief Commercial Officer Michiel Ebeling tegen Emerce: “We willen verder groeien in mision critical platformen wereldwijd met focus op user experience op internationale schaal. Dat doen we nu al voor Shell en ABN Amro”. Shell is sinds maart 2011 klant en laat zich door de Amsterdammers begeleiden in de digitale transformatie van zijn bedrijfsprocessen.

Accenture heeft zich afgelopen jaren ontwikkeld tot een serieuze leverancier van digitaal advies en online bouwdiensten. MOBGEN wordt onderdeel van Accenture Digital.

MOBGEN blijft onder eigen naam als apart label actief. “Met het bestaande management team, met team van 160 man en onze klanten. Daarin verandert niets”, aldus Ebeling. “Nieuw is dat we onderdeel zijn van een wereldwijde partij die op hoog strategisch niveau met internationale klanten meedenkt in hun digitale roadmap.”

Het bedrijf heeft buiten Nederland nog kantoren in Londen en Coruña en plant op termijn andere vestigingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond