Deel dit artikel
-

Accorhotels communiceert met gasten via WhatsApp

Gasten van AccorHotels UK & Ireland kunnen tijdens hun verblijf via WhatsApp met het hotelpersoneel communiceren.

Gasten krijgen het telefoonnummer samen met hun kamersleutel als ze arriveren. Een van de medewerkers houdt de communicatie in de gaten met behulp van een tablet of smartphone en handelt de vragen en verzoeken voor zover mogelijk direct af. Denk aan een roomservicebestelling, het sturen van housekeeping of het maken van een restaurantreservering.

De service is al in gebruik bij 90 procent van de hotels die gebruikmaken van het mobiele besturingssysteem dat Accor vorig jaar lanceerde. Daar komen steeds meer accommodaties in het Verenigd Koninkrijk en Ierland bij.

Volgens Accor is de feedback van gasten positief. Het is niet bekend of de WhatsApp-service ook in Nederland zal worden geïntroduceerd.

Het mobiele besturingssysteem maakt het onder andere mogelijk dat personeel van Britse ibishotels gasten mobiel incheckt. Verder heeft Accor recent de mogelijkheid geïntroduceerd dat gasten met hun smartphone betalingen kunnen afhandelen en eten en drinken bestellen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond