Deel dit artikel
-

Acht miljoen groeigeld voor Cavai

Het Noorse techbedrijf Cavai, dat interactieve reclames faciliteert, haalt acht miljoen euro groeigeld op. Daarmee wil het zijn product doorontwikkelen.

Ook wil het proberen om in de VS voet aan de grond te krijgen, zo laat de onderneming weten. Cavai uit Oslo maakte kort voor het weekend tegelijk bekend dat het nadenkt over een beursgang. Die zou niet eerder dan in 2022 plaatsvinden.

Tot de investeerders behoren de twee Noorse fondsen Investinor, en Idekapital en een nieuwe venture capitalist uit Londen, FirstPartyCapital.

De Noren ontwikkelden een technologie die reclame in de vorm giet van een conversatie. De bezoeker van een website of app kan met de adverteerder praten via een banner, maar ook via een apart chatvenster. De reclameruimte worden ingekocht via de reguliere paden, bijvoorbeeld op Google, Xandr, AppNexus of Adform.

Er werkt zestig man bij de start-up, verspreid over elf kantoren. Daaronder ook Nederland.

De productontwikkeling gaat twee kanten op, zo klinkt het in een persbericht.

“Terwijl het bedrijf zijn wereldwijde expansie voortzet, ontwikkelt het de volgende generatie, gebruikersgerichte marketingoplossingen die een één-op-één dialoog met consumenten mogelijk maken in verschillende formaten, waaronder video. Cavai zal ook conversational e-commerceoplossingen lanceren die zullen integreren met lokale aanbieders van betaaloplossingen en die in-ad aankopen mogelijk
zullen maken.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond