ACM keurt overname Emesa door Talpa goed

Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geen bezwaar tegen de overname van e-commercebedrijf Emesa door Talpa Network van John de Mol.

De ACM meldt het nog niet op zijn site, maar Talpa Network meldt het zelf middels een persbericht.

Emesa is het moederbedrijf van online merken als VakantieVeilingen, ActievandeDag en TicketScout. Per 1 januari aanstaande zal de huidige COO Carel van Boetzelaer promoveren tot CEO. In die functie neemt hij deel aan het directieoverleg binnen Talpa Network.

De Mol acht Emesa een strategisch relevant onderdeel van zijn portfolio omdat van miljoenen consumenten gedrag en intenties verraadt. Dat soort data is geld waard voor adverteerders, helemaal wanneer die in de context van het zogeheten Smart Data Platform wordt ingezet.

Emesa heeft vijf miljoen geregistreerde gebruikers in zijn klantenbestand en doet dit jaar drie miljoen transacties. VakantieVeilingen heeft gemiddeld 7 miljoen bezoeken per maand, 3,2 miljoen nieuwsbriefabonnees, 2,5 miljoen app downloads en 472.000 Facebook-fans). ActievandeDag heeft 2,4 miljoen bezoeken per maand, 1,9 miljoen nieuwsbriefabonnees en 40.000 Facebook-fans.

Foto: Lane Pearman (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug