ACM legt boete op voor misleidende telefonische verkoop reisvouchers

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt een boete van 50.000 euro op aan de eigenaar van Travelance wegens misleidende en agressieve telefonische verkoop van reisvouchers voor stedentrips.
Het bedrijf belde consumenten zogenaamd als ‘bedankje’ voor het invullen van een online vragenlijst. In werkelijkheid was het doel om de consumenten vouchers voor stedentrips te verkopen. Consumenten die waren gebeld, werden daarna met agressieve incasso onder druk gezet om te betalen voor iets waarmee ze niet hadden ingestemd.
Er zijn ook geen aanwijzingen dat consumenten via de website van Travelance daadwerkelijk een reis konden boeken. De ACM ontving hierover via haar consumentenloket ACM ConsuWijzer veel meldingen.
Bedrijven mogen consumenten niet misleiden bij de verkoop van een product of dienst. Ook is het verboden om consumenten onder druk te zetten om te betalen voor een aankoop waarmee ze niet hebben ingestemd, zegt de ACM.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond