ACM opent informatielijn voor hulpverleners over consumentenrecht

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) opent een informatielijn voor hulpverleners die consumenten helpen bij hun consumentenproblemen.
Minder zelfredzame consumenten zoeken vaak hulp bij instanties die laagdrempelig en toegankelijk zijn. Door speciaal voor deze instanties een informatielijn te openen, kunnen deze hulpverleners snel informatie krijgen waarmee ze oplossingen kunnen bieden voor deze mensen.
Uit deze gesprekken is duidelijk geworden dat minder zelfredzame consumenten weinig gebruik maken van ACM ConsuWijzer. Terwijl bij deze groep consumenten problemen juist een extra grote impact hebben. Er is vaker sprake van problemen op meerdere terreinen of financiele krapte.
De ACM heeft met de hulpverleners besproken hoe zij deze mensen beter kan bereiken. Zo is het idee ontstaan voor het ACM Informatieloket voor hulpverleners.
De hulpverleners kunnen bij het loket terecht met vragen over zaken als online aankopen, energierekening, telefoonrekening, reizen, garantie en algemene voorwaarden.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond