Deel dit artikel
-

ACM: webwinkel boxershorts On that ass moet duidelijker zijn over abonnement

Webwinkel On that ass moet van de ACM op zijn website duidelijk melden dat je een abonnement afsluit. De webwinkel verkoopt boxershorts. Consumenten werd een ‘gratis’ boxershort beloofd, maar zaten daarmee vast aan een abonnement.

De ACM ontving veel meldingen van consumenten die ongewild een abonnement hadden afgesloten. Ook ontving de ACM een handhavingsverzoek uit Polen waar consumenten op dezelfde manier werden misleid. De ACM heeft webwinkel On that ass hierop aangesproken.

Consumenten hebben recht op duidelijke en volledige informatie voordat zij een aankoop doen, zeker ook als dat in de vorm van een abonnement is, stelt de toezichthouder.

Ook in de online reclames wordt dit nu duidelijker vermeld. De bedenktijd van 14 dagen die geldt bij online aankopen nadat het product is ontvangen is gewoon van toepassing. Volgens de hoogste Europese rechter is bij wasbare producten de uitzondering voor hygiënische producten niet van toepassing.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond