Acquia koopt open source marketingcloud
Het Amerikaanse technologiebedrijf Acquia koopt de maker van open source marketingclouddiensten Mautic.
Acquia is bekend als verkoper van enterprise level open source CMS-software Drupal. Technisch directeur Dries Buytaert licht de overname toe met: “Gebruikers interageren niet enkel meer met merken via hun websites. Met de overname van Mautics marketingautomation- en campagnemanagementtechologie gaan we marketeers helpen klanten te benaderen via hun kanaal van voorkeur.”
Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden de partijen voor zich.
Als typische klantgroep omschrijft Acquia zijn eigen variant op Adobes Marketo en Salesforce’ Marketing Cloud met: ‘Zij die uit marketingautomationsystemen als MailChimp en HubSpot zijn gegroeid die minder dure en flexibele tools zoeken zonder vendor lock-in’.
Na afronding van de overname werkt er 950 man bij het Amerikaanse bedrijf dat is gebouwd op Buytaerts geesteskind Drupal.
Foto: walknboston (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond