Actie rondom vrouwenbillen succes
De prijsvraag Kontest.nl, zoals die door slipjesmerk Sloggi en door automerk Daewoo georganiseerd werd en waarbij sitebezoekers werden opgeroepen damesbillen te keuren, mag een succes genoemd worden. In totaal deden bijna 4000 dames mee aan de online miss Bil-verkiezing. Er werd meer dan 3 miljoen keer gestemd.
Om deelneemsters de gelegenheid te geven zich van hun mooiste kant te laten zien, werd door Daewoo en Sloggi op 20 april de website kontest.nl in het leven geroepen. Dames werd opgeroepen een foto van hun eigen billen op de site te plaatsen en die vervolgens door andere sitebezoekers te laten keuren.
In totaal deden 3.789 dames mee aan de verkiezing. Iets te blote foto’s werden geweerd. De bezoekers van de site werd gevraagd een stem uit te brengen op de kandidates, de cijfers varieerden van 10 (top of the bil) tot 4 (dit wordt niks). In totaal zijn 3.109.321 stemmen uitgebracht.
Dit had uiteindelijk als resultaat dat de 25 jarige Alke Super uit Den Haag zich Miss Bil 2004 noemen. Initiatiefnemers van de online verkiezing waren Sloggi en Daewoo. De verkiezing werd bedacht door bureau LaMarque ter gelegenheid van de lancering van de Daewoo Matiz Sloggi.
Aan de lancering van kontest.nl werd volgens de bedenkers veel aandacht geschonken (met onder anderen media-aandacht van RTL Boulevard, Parool en Stenders FM). Oorspronkelijk zou de winnares op vrijdag 28 mei gehuldigd worden. De site trok dagelijks zoveel stemmers dat de initiatiefnemers van de verkiezing de wedstrijd met zes weken verlengden.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond