Deel dit artikel
-

Adfactor start apart kantoor voor influencer marketing

Native advertising specialist Adfactor start een nieuw onafhankelijk merk HelloSparkle. Dat bureau wil merken koppelen aan de expertise en autoriteit van influencers.

Het Haagse Adfactor was al de grootste bemiddelaar voor vloggers in Nederland, hoewel zeker niet de enige op dit gebied. Het vorig jaar gestarte Bloggers Network startte dit voorjaar nog een Kickstartertactie voor de ontwikkeling van een eigen virtuele marktplaats die bemiddelt tussen bloggers en adverteerders.

Adfactor vindt het nu tijd om die activiteiten te verzelfstandigen. Volgens influencer agent Valentine de Jong, die het team gaat leiden, is er een toenemende vraag naar een bureau als HelloSparkle. ‘Steeds meer merken ontdekken dat ze veel kunnen leren van influencers, bijvoorbeeld over hun doelgroep of over hun product.’

HelloSparkle wil influencers, zoals vloggers en bloggers, inzetten als gezicht in een tv-commercial of als spreker tijdens een evenement. Daarnaast begeleidt het bureau getalenteerde influencers in de ontwikkeling van hun professionele loopbaan. Voor elk merk en iedere campagne is er een gezicht. Ook imagomanagement, agendaplanning en juridische ondersteuning behoren tot het takenpakket. “Ik denk dat onze kracht is de ervaring die we al hebben met native advertising”, zegt De Jong tegen Emerce.

Het bureau blijft overigens gevestigd in het huidige Adfactor pand aan het Noordeinde. “We hebben de bovenverdieping er bij gekregen, daar willen we uiteindelijk groeien naar een team van tien personen.”

Foto: Tessted, een van de vloggers van HelloSparkle.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond