Deel dit artikel
-

Adform en Ipsos MMA kondigen analytics partnership aan

Adform en Ipsos MMA gaan samenwerken om adverteerders customer-journeyanalyses te bieden zonder cookies van derden. De aankondiging komt voor veel bedrijven op een belangrijk moment nu steeds meer advertentieplatforms (DSP’s en ad servers) third-party ID’s afschaffen en adverteerders de effectiviteit van hun mediacampagnes niet meer op eenvoudige wijze kunnen monitoren.

Binnen de samenwerking wordt gebruikgemaakt van Adform ID Fusion, waarbij first-partydata signalen (GDPR-proof, volgens beide partners) binnen de oplossingen van Ipsos worden geïntegreerd.

Inmiddels werkt het merendeel van de 25.000 klanten van Adform met de techniek om (third party) cookieloos te kunnen blijven adverteren via ID Fusion.

Country Manager Benelux en Frankrijk van Adform Katja Henneve (foto): ‘Het slechtst bewaarde geheim in onze industrie op dit moment, is dat de totale third-party cookiepool veel kleiner is dan de meeste adverteerders zich realiseren. Dit soort samenwerkingen biedt bureaus en adverteerders bijvoorbeeld de mogelijkheid om op eenvoudige manier in kaart te brengen welke digitale touchpoints een consument heeft gehad met het merk voordat hij of zij over is gegaan tot aankoop. Iets waar we voorheen third-party cookies voor nodig hadden.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond