Deel dit artikel
-

Adidas houdt voorverkoop op Snapchat

Miljoenen jonge vrouwen zagen de Snapchat Story waarin Adidas de nieuwe Falcon W-schoen aankondigde. Binnen zes uur was hij al uitverkocht, een teken dat social en e-commerce naar elkaar toegroeien.

Onlangs hield Adidas een show, een apart geproduceerd video-item voor Snapchat Stories, waarin het de nieuwe schoen aankondigde. Chris Murphy van de schoenmaker vertelt dat het doel van deze test, want het format is nog nieuw, was om content en commerce dichter bij elkaar te brengen.

Aan Adweek vertelt hij dat de hele voorverkoop binnen zes uur was volgetekend.

Kijkers deden dat door tijdens de video omhoog te swipen en door te klikken naar een webshops. De winkel draaide op Shopify, de fulfillment is in handen van Darkstore. Uitlevering van de schoenen naar de sneakerheads begint later deze week.

Snapchat is voor adverteerders nog een aantrekkelijk medium omdat de tarieven nog niet zo hoog liggen als bij bijvoorbeeld Instagram of YouTube.

Foto: adifansnet (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond