Adnami opent Amsterdams kantoor en neemt Revolution Ad over

Adtech-bedrijf Adnami zet de stap naar de Benelux en vestigt zich in Amsterdam. De Denen nemen daarbij het Nederlandse rich media-bedrijf Revolution Ad over.
Oprichter Tim van der Bilt wordt managing director voor de regio en gaat vanuit de Nederlandse hoofdstad de markt opbouwen.
Met de overname versterkt Adnami in een klap zijn lokale positie. Revolution Ad bracht het afgelopen jaar innovatieve 3D-bannerformaten op de markt, een technologie die Adnami nog niet in huis had en nu toevoegt aan het eigen portfolio. Het Scandinavische bedrijf heeft op zijn beurt ervaring met skinformaten en andere impactvolle advertentievormen die het bereik vergroten.
“Ik vind het leuk om dingen te starten en op gang te brengen”, zegt Van der Bilt over zijn nieuwe rol tegen Emerce. De ondernemer richtte Revolution Ad vorig jaar op en bouwde eerder Amazon-agency Maze-One. Daarvoor werkte hij bij Dentsu op het gebied van programmatic, digitale operaties en productinnovatie. Bij Adnami krijgt hij de opdracht om partnerships uit te bouwen en de commerciële kant van de Benelux-vestiging te leiden.
Adnami werkt in Nederland al samen met uitgevers als Massarius, Mediahuis en Refinery89. Het bedrijf draait campagnes op meer dan achtduizend websites wereldwijd en bereikt maandelijks ruim een miljard gebruikers. Die schaalgrootte combineert het met een technologieplatform dat aandachtsmeting en AI-optimalisatie centraal stelt. Voor adverteerders betekent dat toegang tot internationale inventory met meetbare impact, aldus Van der Bilt.
“Transparantie is waar het vandaag om draait”, legt hij uit. “Merken willen weten waar hun campagne precies draait, zonder verborgen kosten of zwarte dozen. Ook helderheid over viewability en daadwerkelijke impact wordt steeds belangrijker.” Die benadering staat volgens hem in contrast met traditionele audience-targeting, waarbij vaak onduidelijk blijft waar data vandaan komt.
Het Nederlandse team telt vooralsnog drie mensen. De backoffice-functies worden vanuit Kopenhagen ondersteund, waardoor verdere uitbreiding niet direct noodzakelijk is.
Adnami groeide vorig jaar qua omzet met meer dan veertig procent. Het bedrijf heeft inmiddels kantoren in Londen, Hamburg, Stockholm, Helsinki en Parijs. Amsterdam wordt begin 2026 de zevende Europese vestiging.
Foto Lindsay Martin / Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond