Deel dit artikel
-

Adobe: e-commerce VS tijdens feestseizoen naar 143 miljard dollar

Het komende feestseizoen is alleen al in de VS goed voor 143 miljard dollar aan online bestellingen. Dat voorspelt Adobe op basis van zijn eigen Analytics en Sensei (kunstmatige intelligentie) technologie.

Zoals ieder jaar komt Adobe met een voorspelling van het aanstaande feestseizoen (1 november – 31 december).

2019 wordt volgens het bedrijf een topjaar waarin de onlineverkoop in de VS met 14,1 procent stijgt. De volledige retailomzet stijgt zelfs met 40 procent. Cyber Monday gaat weer records breken met 9,4 miljard dollar omzet, 18,9 procent meer dan een jaar geleden.

Thanksgiving zorgt ook voor een boost in verkopen. Deze stijgen 19,5 procent naar 4,4 miljard.

Er zitten 22 dagen tussen Cyber Monday en Kerst en dat zijn er zes minder dan vorig jaar, waardoor retailers eerder beginnen met promotie.

Ook dit jaar zijn het de grote retailers die gaan winnen. Zij zien hun omzet met 65 procent toenemen. De kleinere met 35 procent.

Adobe weet ook al wat goed gaat lopen, onder meer de Nintendo Switch Lite en SEGA Genesis Mini, speelgoed als Owleez, Blume Dolls, Candy Locks en Kindi Kids en videospellen als Pokémon Shield/Sword, Shenmue 3, Jedi Fallen Order en Death Stranding.

Foto Adobe

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond