Deel dit artikel
-

Adobe test nieuw attributiemodel

Adobe heeft een nieuw attributiemodel ontwikkeld, waarbij algoritmen de impact van succes meten. Het attributiemodel wordt dit najaar verwerkt in de Adobe Virtual Analyst app.

Conversieattributie is het toewijzen van een bron aan een (online) conversie. Met behulp van webstatistieken en cookies kan worden bepaald via welke website, zoekmachine en/of advertentie een bezoeker binnenkwam alvorens hij overging tot het plaatsen van een bestelling.

Product manager John Bates demonstreerde het model donderdag op Adobe EMEA Summit in Londen. Het model meet de incrementele impact van iedere media-uiting, of het nu e-mail is of sociale media, maar ook van callcenters en websites. Over de criteria werden tijdens Adobe Sneak, waarbij meerdere labexperimenten werden getoond, geen bijzonderheden gegeven.

Adobe beweert dat de klantreis via verschillende apparaten aan de hand van het model ook beter gemeten kan worden.

Vooralsnog zijn er geen concrete plannen om het model op korte termijn toe te passen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond