Deel dit artikel
-

Adobe: ‘VR en wearables in travel steeds populairder’

In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal berichten op social media over reisgerelateerde AR/VR-ervaringen gestegen met 13 procent. Dit meldt Adobe Digital Insights (ADI) op basis van de Amerikaanse markt.

In de afgelopen zes maanden hebben minstens acht van de grote hotelketens een proef gedaan met Virtual Reality. Meestal werd een VR-beleving gekoppeld aan de smartphone van de consument.

Adobe social mentions VR en Travel

Verder stelt ADI dat het aantal social-mediaberichten over wearables in de reisbranche is toegenomen met 44 procent. Dit komt vooral door de Ocean Medallion die in januari is gelanceerd door Princess Cruises.

Volgens ADI is dit het goede moment voor reisbedrijven om te kijken wat ze kunnen doen met AR, VR en wearables om de beleving van de klant gemakkelijker of leuker te maken.

Beleving wint van materialisme

ADI ondervroeg voor de analyse ook nog tweeduizend consumenten uit de VS over hun reisgedrag. Zij zijn vooral op zoek naar een bijzondere beleving: 70 procent van de millennials en 57 procent van de 35-plussers geven liever geld uit aan een mooie ervaring dan aan tastbare producten.

Die reislust blijkt ook uit de berichten op social media. Maandelijks worden er 14 miljoen berichten geplaatst over reizen, uiteraard met een piek in juli en augustus, wanneer er 15 procent meer travel posts langskomen vergeleken met de rest van het jaar. Wie die berichten plaatsen? Twee derde van de berichten is afkomstig van solo-reizigers, aldus ADI, die op deze manier in contact blijven met het thuisfront.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond