AdRepublic start marktplaats voor rich media

AdRepublic opent vandaag een real time advertentiemarktplaats voor rich media-reclame met afwijkende formaten.
Inhakend op de trend van real time bidding, haalt AdRepublic vandaag de doeken van weer een nieuwe marktplaats. Deze is nieuw in de zin dat er andere formaten worden gehanteerd dan gebruikelijk.
“We zijn gaan zoeken naar een formaat dat opvallend en zichtbaar is”, zegt initiatiefnemer Eric Visser. “Dat is een laag geworden geworden van 720×480 pixels. Er kunnen video’s en andere vormen van multimedia in. Op die manier creëer je een platform voor premium uitingen, waar vraag en aanbod elkaar real time vinden. Uit proeven met 25 adverteerders merken we dat de impact hoog is. De doorklikratio’s zijn rond de twee à zes procent. We hebben gezocht, maar nergens anders een systeem als dit gevonden.”
In de komende maanden zal het platform, dat JustPremium heet, nog een aantal afwijkende formaten gaan ondersteunen.
Ad-exchanges hebben in de afgelopen twee jaar een hoge vlucht genomen. Uitgevers en adverteerders sluiten erop aan om, op basis van persoonskenmerken, de juiste reclameuiting bij de best passende ontvanger af te leveren. Google doet ongeveer hetzelfde met zijn AdWords, maar dan enkel in tekst.
De bestaande marktplaatsen ondersteunen enkel standaard displayformaten. “Adverteerders kunnen hier makkelijk bieden, maar uitgevers zien prijzen fors omlaag gaan. De response op standaardadvertenties is bovendien erg laag. JustPremium leent zich vooral goed voor retargeting. Mediabureaus als GroupM en OMD zitten te springen om dit soort formaten.”
Visser, wiens bedrijf op Schiphol is gevestigd, bedient twee klantgroepen: uitgevers en adverteerders. In de komende tijd gaat hij zijn systeem onder de aandacht brengen bij mediabureaus. Daarnaast gaat zijn team helpen bij de creatie van rich media-uitingen door een aantal sjablonen te ontwikkelen op basis waarvan de afwijkende uitingen kunnen worden gemaakt.
De ondernemer was eerder betrokken bij onder meer Esquire, V3, IEX en Coolconcepts.
Foto: Sarah G (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
11 Reacties
Jim Oostbeek
@eric & staff van harte! Lang aan gewerkt
Edward
Gefeliciteerd – way to go! Zelf naar volle tevredenheid ingezet!
Reinier
Gefeliciteerd, mooie resultaten gehaald met project Optieclub!
Bart
Leuke opzet, ziet er goed uit. Eens kijken of we dit voor onze webshops kunnen inzetten.
Christina
Klasse!!! Gefeliciteerd met dit mooie initiatief, succes!!!
Bart Manders
Interessant initiatief. Niet alle publishers zullen dit formaat zomaar toestaan. Zou je wat meer kunnen vertellen over de inventory waarop de uiting die beschikbaar is?
Overigens vreemd dat alle felicitaties anoniem zijn…. Ook vreemd dat wanneer je op de naam Jim Oostbeek in Google zoekt je exact 0 resultaten krijgt…
Bert Fransen
Wat is dit wereldje van advertentieverkopers toch 1-dimensionaal. Altijd dezelfe keywords die terugkomen: doorklikratio’s, opvallende en zichtbare formaten, mediabureaus…
DVG (dikke vette gaap)
Hans
Gefeliciteerd, mooi initiatief!
Willem Back
Zo jammer dat het bedrijf zelf? allerlei fake comments eronder plaatst.
Philippe
@ Willem, misschien worden die anonieme comments door concurrenten geplaatst in de hoop dat Adrepublic door de mand valt ;).
Wij gaan dit product overigens ook testen – uiteraard automated met RTB.
Martin van der Meij
Sowieso goed om te zien dat ook andere mensen helpen om automated uit het “remnant” hoekje te trekken!
Trouwens wel misvatting. Richmedia ondersteuning kan ook via bestaande SSP technieken….