Deel dit artikel
-

Adriaan Mol investeert in online grondstoffenhandel Vesper

Adriaan Mol, oprichter van de unicorns Mollie en MessageBird, steekt samen met andere investeerders 5 miljoen euro in de Amsterdamse scale-up Vesper.

Het in oktober 2019 gelanceerde Vesper lost naar eigen grote problemen op waarmee grondstoffenhandelaren, kopers en verkopers mee te maken hebben. Zoals een gebrek aan nauwkeurige en onafhankelijke informatie, verouderde en ongelijksoortige systemen. Ook hebben handelaren, kopers en verkopers behoefte aan realtime inzichten met toegevoegde waarde.

Oprichter Alexander Sterk liep als grondstoffenhandelaar zelf tegen dergelijke uitdagingen aan. Vesper biedt een eigen prijsbenchmarking-oplossing: de Vesper Price Index. Deze omvat marktvoorspellingen die worden aangedreven door datawetenschap en AI.

De vraag naar ‘commodity intelligence’ blijft wereldwijd stijgen en bereikt tegen 2026 een verwachte marktomvang van 4,9 miljard dollar.

Minder dan twee jaar na de start heeft Vesper al veel grote merken als klant, waaronder Nestlé, Fonterra, Cargill, Unilever, Lactalis en Danone.

Met het extra kapitaal dat in deze startronde is opgehaald, zal Vesper zijn groeiambities versneld kunnen waarmaken. De scale-up gaat onder meer nieuwe grondstofcategorieën op het Vesper-platform aanbieden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond