Adswag tekent strategische samenwerking met Cäsar

Mediaplanners krijgen vanaf volgende maand toegang tot een breder scala aan digitale kanalen. Adswag, het Nederlandse adtech-bedrijf, maakt zijn audio- en branded content-inventaris beschikbaar via dataplatform Cäsar.
Daarmee kunnen mediabureaus straks ook digitale audio en branded content meenemen in hun campagneplanningen.
Cäsar, onderdeel van The New Horizon, fungeert als centraal platform waar mediabureaus met behulp van diverse datastromen hun doelgroepen bepalen. Het werkt met locatiegebaseerde targeting: gebruikers stellen een campagnegebied samen op basis van mensen, filialen van winkelketens of specifieke locaties. Vervolgens koppelen zij daar beschikbare mediakanalen aan.
Tot nu toe betrof dat voornamelijk out-of-home, retail instore media, social media, ongeadresseerd drukwerk en huis-aan-huisbladen (Spotta).
Met de koppeling van Adswag komen daar vanaf 1 oktober digitale audio via audioconnect en brandedcontent bij. Die laatste pusht content naar ruim driehonderd websites. De integratie betekent dat planners voortaan kunnen inschatten hoeveel mensen zij via podcasts, streaming audio en branded content kunnen bereiken binnen hun gekozen gebied.
Adswag is op dit moment de enige leverancier van dit soort digitale data aan Cäsar, al is de samenwerking niet exclusief.
Dennis Reimers, Director Business Development bij Adswag, benadrukt aan Emerce het privacy-aspect. De data worden geanonimiseerd aangeleverd. Daarnaast komt er een koppeling tussen Cäsar en Adhese, het platform waarmee Adswag werkt. Video-integratie volgt op een later moment.
Foto: Lucas van Oort, Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond