Deel dit artikel
-

Adverteerders Platform161 programmatic naar JCDecaux

Technologiebedrijf Platform161 gaat een samenwerking aan met de outdoorexploitant JCDecaux. Hierdoor kunnen adverteerders hun programmatic campagnes uitserveren naar het netwerk digitale schermen bij bus- en tramhaltes en op publieke pleinen.

Buitenreclame wordt onderdeel van de digitale mediamix van adverteerders. Hun mediabureau kan aangeven welk soort passanten, op welke tijdstippen, bij welk weer met welke boodschap worden benaderd. Ook het design van de digitale commercials zou dynamisch kunnen worden aangepast per scherm.

Technisch gezien sluit JCDecaux zijn digitale schermennetwerk aan op demand-side platform (DSP) Platform161 via supply-side platform (SSP) VIOOH. De samenwerking is niet exclusief.

“Het hebben van één platform voor meerdere digitale kanalen zorgt ervoor dat buitenreclame een speler is binnen de bredere advertentiestrategie en helpt adverteerders aan een meer uniforme en zinvolle merkervaring voor consumenten”, aldus Jean-Christophe Conti van VIOOH in een persbericht.

De KPI’s voor succes van buitenreclame liggen met name in de hoek van de merkbeleving, maar campagnes kunnen ook effecten hebben die meetbaar zijn in termen van conversies en omzet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond