Deel dit artikel
-

‘Adverteerders verleggen aandacht naar Instagram’

Adverteerders doen de laatste tijd vaker een beroep op Instagram dan op Twitter voor hun campagnes. Dat blijkt uit onderzoek van Comcast-dochter Strata.

Strata ondervroeg 83 advertentiebureaus welke sociale platforms hun klanten prefereerden. 63 procent antwoordde Instagram, 56 procent noemde Twitter. Overigens blijft Facebook de onbetwiste markleider. Het platform werd door 96 procent genoemd.

Twitter heeft overigens al gereageerd op het onderzoek. Het microblog verwijst naar een studie van Advertiser Perceptions, waar juist Twitter als voorkeur werd aangegeven.

Een reden van de verschuiving zou zijn dat Instagram meer actieve gebruikers heeft dan Twitter: namelijk 400 miljoen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Hendrik

Dit is natuurlijk erg kort door de bocht! Afhankelijk van het doel bepalen we samen met de klant het kanaal. De ene keer wil je branding en de keer daarop wil je juist leads realiseren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond