Deel dit artikel
-

Advertentieplatform rekent in seconden

Het Amerikaanse adtechbedrijf Sled Mobile brengt voortaan geen geld voor impressies meer in rekening, maar voor het aantal seconden dat een advertentie wordt bekeken. Sled claimt een primeur met zijn cost-per-second (CPS) platform.

Volgens Sled sluit men aan bij een duidelijke behoefte in de markt. Adverteerders willen immers aandacht van consumenten. En die kun je uitdrukken in tijd.

Volgens Sled Mobile biedt CPS ook soelaas voor het probleem van zichtbaarheid. De meter gaat pas lopen als ten minste de helft van de advertentie tenminste 1 seconde zichtbaar is. De advertenties die Sled Mobile serveert zijn geoptimaliseerd voor aandacht.

Sled heeft twee klanten voor CPS, waaronder de VVV van San Francisco. Die betalen 1 dollarcent per seconde per apparaat.

Er is nog een partij Chartbeat met een CPS-tool, maar die is niet gekoppeld aan een advertentieplatform.

Deel dit bericht

1 Reactie

Philippe

Even rekenen: Als je 1000 banners toont die 1 seconde in beeld zijn (>50%), dan betaal je dus 10 dollar. Zijn die banners gemiddeld 5 seconden in beeld, dan betaal je dus 50 dollar CPM.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond