Deel dit artikel
-

AEGON begint gemankeerde verkoop polissen via Facebook

Financieel dienstverlener AEGON gaat zonder tussenkomst van enige instantie verzekeringen verkopen via Facebook. Met zijn nieuwe merk Kroodle zet het ook de miljoenen Nederlanders buitenspel die geen lid zijn van de profielensite.

Wie geen lid is van Facebook, kan zich niet aanmelden voor Kroodle. De nieuwe verzekeraar van AEGON is eenvoudig en goedkoop bedoeld, maar is er niet voor iedereen. Volgens metingen van Socialbakers.com zitten er 7,5 miljoen Nederlanders wel op Facebook. Dat houdt in dat zeker even zoveel mensen er ook niet op zitten.

De helft van Nederland kan per definitie geen klant worden van Kroodle. De nieuweling op de verzekeringsmarkt biedt belangstellenden ook niet de mogelijkheid om via andere kanalen, zoals Twitter of Google+, klant te worden.

Volgens De Telegraaf gaat Kroodle vanaf juni 2013 polissen verkopen via Facebook. Tot dat moment moeten belangstellenden zich direct tot de AEGON-site wenden.

Kroodle werd vanochtend gelanceerd.

Deel dit bericht

7 Reacties

Anders Floor

AEGON target gewoon op een geselecteerde doelgroep en dat ie iets dat in verzekeringenland al tientallen jaren gebeurt.
Google op _verzekeringen “voor leden van”_ en je hebt meer dan 750.000 resultaten. Verzekeringen exclusief voor sportschoolleden, exclusief voor leden van de postduivenvereniging, exclusief voor leden van de Diabetesvereniging etc etc.

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat de verkoop van die verzekeringen gemankeerd zijn omdat niet iederéén ze af kan sluiten. Flauw om dat bij dit initiatief wel te doen.

Bas Breda

Volgens de laatste onderzoeken neemt de populariteit van facebook af. FB verkoopt alle informatie die zij ontvangen van hun leden (geeft hun bestaansrecht), wij als consumenten weten nog niet eens de helft van wat er met onze data gebeurt. Indien de berenput wordt geopend ben ik benieuwd of bedrijven als Aegon wel geindentificeerd willen worden met een bedrijf als FB.

Harm Rea (ondernemer)

Het bezit van een Facebook account (maar ook het gebruik van apps) begint me hierdoor steeds meer tegen te staan. Op deze manier komt een verzekeraar (ongewild) nog meer over je te weten. Om je zo een “passende” aanbieding te kunnen maken. Lees: we weten nu je levensstijl waaronder sexuele voorkeur, sporten en eetgewoontes, ziektes (indirect ook die van je familileden en via apps je rijstijl) en kunnen de gevaren incalculeren, dus …mag je meer betalen.

Bewust heb ik de keuze gemaakt om mijn verzekeringen juist niet via Facebook af te sluiten. Mijn privacy is mij dierbaar…

En als Aegon mij dit wil verplichten, dan dus zeker niet bij Aegon. Mijn vrijheid is mij dierbaar…

Afgelopen decennia hebben we gestreden voor emancipatie en burgerrechten. De komende decennia zullen we gaan strijden voor onze verloren privacy.

Jeroen voor 't Hekke

@Bas heb je ook een link naar de onderzoeken?

@harm ten eerste log je zelf in op een app. Tenzij aegon je toestemming vraagt om info van je vrienden en vriendenlijst in te zien hebben ze hier geen toegang tot.

Jeroen voor 't Hekke

Beste Bas en Harm,

Hebben jullie wel geprobeerd om een offerte aan te vragen? Ze vragen minimale rechten en eigenlijk niks meer dan je toch al in moet vullen! Voor mij is het dus vooral gebruikers gemak en geen inbreuk op mijn privacy of misbruik van mijn data.

Kroodle

Kroodle gebruikt alleen je naam, geboortedatum en emailadres om het inloggen sneller en gemakkelijker te maken. Er worden geen andere gegevens van Facebook gebruikt. Meer info vind je op onze website: https://kroodle.nl/info/terms.

R. Van Riemsdijk

AEGON probeert met initiatieven als Knab bank en Kroodle gedurfde concepten te lanceren die bij de tijds van opzet zijn en oprecht de klant tegemoet komen qua gemak en openheid. Probeer het zelf eens en ervaar het product en de service.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond