Deel dit artikel
-

AFAS zet WhatsApp in voor B2B

AFAS Software heeft een proef gelanceerd met WhatsApp als nieuw kanaal voor klantcontact. AFAS claimt daarmee het eerste B2B-bedrijf in Nederland te zijn met de inzet van de berichtenservice.

In eerste instantie wordt WhatsApp als reactiemogelijkheid ingezet, waarbij een e-mail gestuurd wordt naar een kleine groep klanten. De ambitie bestaat om dit verder uit te bouwen naar zowel een groter bereik als een actieve inzet.

Vaak wordt er binnen business to business-branches voor traditionele communicatiekanalen gekozen, maar juist daar liggen volgens AFAS Software uitdagingen. Door bijvoorbeeld afspraken is niet iedereen goed bereikbaar via mail en Twitter is niet altijd ideaal vanwege het beperkt aantal tekens. Daarnaast is ook klantspecifieke communicatie mogelijk, door het 1 op 1-contact.

De proef is onderdeel van een sterkere focus op proactief klantcontact bij AFAS Software. In het proactieve contact valt nog winst te halen. In het afgelopen jaar is bijvoorbeeld de AFAS Adviseur in het leven geroepen; een team van productexperts die gratis de stand van zaken komen controleren en een verbeterplan opstellen. Ook is er sinds kort een customer care-team ontstaan dat op outbound-wijze klanten gaat informeren over belangrijke wijzigingen of verbeteringen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond