Deel dit artikel
-

Afterpay past beveiliging aan na vingertik Consumentenbond

Afterpay zegt de beveiliging van zijn betaaldienst te hebben aangepast, maar de Consumentenbond blijft een oogje in het zeil houden.

Eerder dit voorjaar bleek namelijk dat het vrij eenvoudig was om betaaldienst Afterpay te misleiden. De bond constateerde dat een malafide koper een willekeurig ander factuuradres kon opgeven dan op het bezorgadres. Via deze route zouden zeker honderden spookfacturen en frauduleuze aankopen hebben plaatsgebonden.

De Consumentenbond wees Afterpay op het gat en het bedrijf zegt nu dat het aanpassingen heeft doorgevoerd.

Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, zegt in een persbericht: “We zijn blij dat er nu serieus werk is gemaakt van de beveiliging. Maar het bedrijf moet wel haast maken, want de problemen spelen al behoorlijk lang en tot voor kort lukte het onze onderzoekers nog steeds om, op een simpele manier, het systeem te kraken.”

Afterpay levert aan Nederlandse webwinkels, net als bijvoorbeeld Klarna en Billink, financiële diensten waardoor shoppers achteraf pas de rekening hoeven te betalen. Beveiliging en risicobeheer zijn daarom in feite het kernproduct van deze bedrijven.

Foto: Georgie Pauwels (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond