Deel dit artikel
-

AH-app populairste onder mobiele shoppers

Albert Heijn heeft met afstand de best scorende mobiele app onder de supermarkten in Nederland. Drie kwart van de primaire klanten gebruikt de app zeer intensief, wekelijks.

Lidl en Jumbo volgen als nummers twee en drie op afstand met respectievelijk 59 en 56 procent. Plus en Aldi hebben op het mobiele vlak weinig te bieden. Dat vertaalt zich in een bereik van 28 en 15 procent op weekbasis.

Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van MeMo2 via zijn crossmediale bereiksmeter THX.

Albert Heijn was afgelopen voorjaar vrij expliciet over het gebruik van zijn app. Deze werd destijds door maandelijks drie miljoen gebruikers gehanteerd. Zij gebruiken de app zo’n vier keer per week. Rond 17.00 uur wordt de app het drukst bezocht.

In oktober 2021 lanceerde AH een ‘omnichannel’ abonnement voor klanten: Mijn Albert Heijn Premium. Hiermee kunnen klanten in de winkel en bij online bestellingen besparen op hun dagelijkse uitgaven.
Volgens MeMo2 draagt dit direct bij aan de populariteit van de app.

De onderzoeker bevestigt het effect van kortingen en besparingen in een app: “Lidl voorziet via de Lidl Plus-app de klant met duidelijke persoonlijke voordelen door extra aanbiedingen en spaaracties. Dit lijkt dus zijn vruchten af te werpen.” Lidl overtroeft Jumbo hier mee.

Gorillas schermt komende anderhalve week met korting op honderd producten uit zijn assortiment. De flitsbezorger zet dit middel vermoedelijk ook in om verkeer naar zijn app gaande te houden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond