Deel dit artikel
-

Ahold Delhaize omarmt dark store concept

Ahold Delhaize rolt zijn home shop centra uit in Europa. Het gaat om magazijnen die als winkels ingericht zijn en online bestellingen ondersteunen.

Albert Heijn telt momenteel acht home shop centra in Nederland en Ahold Delhaize wil dat concept vanaf dit jaar uitbreiden naar de rest van Europa, vertelt Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europa & Indonesië, in een interview met het Belgische Gondola.

Hoewel dark stores doorgaans refereren aan gesloten bedrijfspanden in binnensteden van waaruit flitsbezorgers opereren, zijn de home shop centra toch een iets ander concept.

Hett inmiddels achtste Home Shop Center (HSC) in Roosendaal heeft een oppervlakte van 23.000 m2 en verwerkt 40.000 bestellingen per week voor klanten in België, Roosendaal, Bergen op Zoom, Zeeland en Breda.

Een volgende stap zou kunnen zijn dat de producten in home shop centra geautomatiseerd naar de orderpickers gebracht worden, vertelt Kolk. Op die manier kan je sneller en makkelijker werken en wordt het werk lichter voor de medewerkers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond