Online omzet Ahold Delhaize groeit 25 procent

De handelsomzet van Ahold Delhaize is in het eerste kwartaal 25 procent gegroeid. Vooral op de Amerikaanse markt maakte de groep online vorderingen. Daar bedragen de online inkomsten zo’n 221 miljoen euro.
In Nederland leverden de online activiteiten voor de groep zelf 522 miljoen euro op, een groei van ruim 20 procent. De 25 procent groei betreft de handelsomzet van 970 miljoen euro, dat is inclusief de omzet van partners van bol.com. Alleen in Nederland werkt Ahold met verkooppartners (pdf).
De groei van Ahold Delhaize in Nederland komt vrijwel geheel voor rekening van bol. De operationele marge van Albert Heijn in Nederland daalde juist.
In België groeiden de online activiteiten met 14 procent naar 14 miljoen euro. Ahold Delhaize zet online meer om in Centraal en Zuidoost Europa, namelijk 47 miljoen.
De omzet van de totale groep ging naar 15,9 miljard euro. Onder de streep noteerde Ahold Delhaize een winst van 435 miljoen. De stakingen bij zijn keten Stop & Shop in de Verenigde Staten, ten koste van 90 tot 110 miljoen dollar, zijn nog niet meegerekend in de kwartaalcijfers. Analisten waren niet ontevreden over de resultaten. Op vlak van winstgevendheid waren de resultaten beter dan voorzien.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond