Deel dit artikel
-

Ahold ziet online omzet dalen door afstoten FreshDirect

Ahold Delhaize houdt rekening met een daling van de online omzet door het afstoten van bezorger FreshDirect in de VS. Dat bedrijf was goed voor een omzet van 600 miljoen dollar.

FreshDirect, afkomstig uit New York, wordt verkocht aan Getir. Na de overname zal FreshDirect haar merknaam behouden en blijven opereren vanuit haar vestiging in de Bronx, New York.

FreshDirect was nog geen drie jaar onderdeel van het Nederlands-Belgisch concern. Het bedrijf met 3200 medewerkers is vooral actief in de staten New York, New Jersey en Connecticut met de bezorging van verse producten.

Een solide jaareinde, noemde CEO Frans Muller woensdag het vierde kwartaal. In dat kwartaal zette Ahold inclusief winkels 23 miljard euro om. Het leeuwendeel van de omzet kwam opnieuw uit de Verenigde Staten met 13,8 miljard euro. Onder de streep resteerde er voor Ahold een winst van 451 miljoen euro, terwijl analisten op 550 miljoen euro voor het vierde kwartaal hadden gerekend.

De online omzet steeg in het kwartaal naar 2,47 miljard euro, de bruto omzet (van aangesloten partners) was 3,2 miljard. In Europa ging het zelfs om een groei van 4,9 procent (pdf).

De brutoresultaten van bol.com vielen het afgelopen jaar 151 miljoen hoger uit, een groei van 21,5 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het handelsvolume op het platform nam met 4,9 procent toe naar 5,8 miljard euro.

Ahold Delhaize meldde gisteren de vorderingen van een app-convergentieproject. Dit strategische initiatief heeft geresulteerd in een uniform, modulair app-raamwerk met als doel om de winkelervaring voor klanten te stroomlijnen bij Albert in Tsjechië, Delhaize in België en Luxemburg, Maxi in Servië, Mega Image in Roemenië en Alfa Beta in Griekenland.

Klanten zullen een meer gestroomlijnd winkelproces opmerken, met verbeterde bruikbaarheid en een consistente look en feel.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond