Deel dit artikel
-

AI bepaalt opzet nieuw label van dark kitchen

Een kook- en keukenbedrijf uit Singapore zet kunstmatige intelligentie in om te bepalen hoe zijn nieuwe restaurantlabel gaat heten en welke maaltijden bezorgers gaan rondrijden.

Het bedrijf Ebb & Flow Group uit Singapore verzamelde afgelopen kwartalen data uit tienduizenden bestellingen bij de labels die het exploiteert. Dat zijn allemaal ‘restaurants’ die op bezorgapps staan zonder dat ze een lokatie met stoelen hebben. Het bestaat virtueel.

De maaltijden van de verschillende restaurantformules worden allemaal in een en dezelfde keuken bereid.

Voor het eerst werd technologie ingezet, van het bedrijf Sqreem, om uit tweehonderdduizend datapunten nieuwe patronen te extraheren. Dat gaat om klantreizen, voorspelling van de vraag en aankoopintentie. Op basis daarvan wist Ebb & Flow gaten in zijn aanbod te detecteren. Met die informatie werd het nieuwe label Wrap Bstrd opgericht.

Wrap Bstrd heeft een een gezicht qua branding, ingredienten, menu-items en smaken. De doelgroep die het AI-systeem suggereert is kantoormedewerkers in de binnensteden van Singapore dat graag gezonde maaltijden tot zich neemt.

Foto: Jirka Moutasek (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond