Deel dit artikel
-

Airbnb lanceert zomercampagne voor ‘waardevol toerisme’ in Amsterdam

Airbnb kondigt een nieuwe zomercampagne aan voor ‘beter en waardevol toerisme’. Nu reizen weer aantrekken, wil het bedrijf naar eigen zeggen bijdragen aan een duurzame terugkeer van toerisme in Amsterdam, de gemeente helpen bij het handhaven van regels en overlast door vakantieverhuur tegengaan.

De campagne benadrukt allereerst dat er voor advertenties zonder registratienummer geen plek is op het platform. Dit volgt uit de nieuwe verplichting voor verhuurders om hun woning voor uiterlijk 1 oktober 2021 te registreren bij de gemeente.

Daarnaast brengt Airbnb de 24/7 hulplijn voor buurtbewoners onder de aandacht zodat overlastmeldingen van lawaai of overlast snel worden aangepakt.

De aankondigingen volgen uit de lancering van “The Great Rebalance of European Travel’, een reeks voorstellen die Airbnb heeft gedaan om samen te werken met steden en haar inwoners, de samenwerking met overheden te intensiveren en regulering van vakantieverhuur te ondersteunen.

In Amsterdam zet Airbnb verdere stappen voor wat het noemt een betere balans van toerisme in de stad. Meer dan 70 procent van de verhuurders bevindt zich buiten het stadscentrum en Airbnb gasten dragen meer dan 85 miljoen euro bij aan de lokale economie.

Uit cijfers van Airbnb blijkt dat reizen fundamenteel veranderd is als gevolg van de pandemie. In de zomer van 2019 waren alle topbestemmingen op Airbnb nog grote steden. Uit boekingsgegevens blijkt dat de topbestemmingen deze zomer zijn verschoven van steden naar de kust- en meer landelijke gebieden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond